På kristen skovtur

13 aug

Inden jeg tog af sted til Bibelbæltet, lovede jeg en pige noget (Vi behøver ikke nævne navne). (Men hun rimer eventuelt på Gisapella). Men baby. Det bliver svært at overholde. Det der med ikke at blive nyreligiøs. Er kommet til at rode mig ud i noget… rod. På den kristne måde.

I går aftes mødte jeg op til noget Cook-Out. Jeg troede egentlig bare, det var endnu en af de hyggelige events, som The International House arrangerer for alle os fremmedartede – hvor alle arrangører i øvrigt er superfriendly og superunderstanding og superinterested (lidt anstrengende i længden have en kronisk forstrakt nakkemuskel af det væg-til-væg-smil, der rosende skal anerkende, at en eller anden har hørt om Danmark og kan sige ‘tack’. Helt af sig selv).

En Cook-Out er åbenbart noget picnic. Skovtur. Little did I know, at lige præcis denne skovtur var af den kristne type. Arrangeret af en organisation, der har særligt fokus på at få statens tilflyttere til at føle sig velkomne både ‘academically’, ‘personally’ og … ‘spiritually’. Sådan noget går nemlig hen over hovedet på de (mig), der af princip er holdt op med at følge med i programmet til orientation, eftersom cette program indeholder punkter som “what is a passport” og “how to know your visa status”.

Nåm, denne Cook-Out indebar altså bordbøn. I megafon. Ved pastoren. I 37 graders varme. Der hørtes et enkelt, svedperlende hallelujah fra de bageste rækker, og så var der all-you-can-eat. Og pastoren, what a guy. Larry. Fremragende fyr. Både han og alle hans smilende, afbalancerede, nydelige damer, der rendte rundt i ens t-shirts og minglede på en meget ikke-hjernevaskende måde (I know, that’s how they get to you… ved at lade som om de ikke missionerer), mens de bød på så åndssvagt lækker, gratis mad, at jeg… nok… måske… bliver… nødt til at opsøge dem igen. Kan ikke tænke på andet end deres kinesiske peanutsauce og egg noodles og karryinferno og frugtsalat og hjemmebagte brownies… og… og det er altså lidt et problem, når jeg har English Placement Exam i morgen klokken 08. Must. Focus.

Hvor er det derfor heldigt, at jeg netop har modtaget en e-mail fra Larrys håndlanger, der spørger, om jeg i fremtidige nyhedsbreve gerne vil høre mere om a) future picnics or other fun events, b) bible study groups, c) debate groups on Jesus.

No, really. They are on to me.

3 kommentarer to “På kristen skovtur”

  1. Bælla august 13, 2010 hos 10:15 am #

    Fremtidige nyhedsbreve? Oh there will be no fremtidige nyhedsbreve!!!!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Familiar faces from far away places « Best of Bibelbæltet - august 18, 2010

    […] Så begynder timerne. Slut med tant og fjas og introarrangementer og kristne skovture (løgn, the church people har reklameret for gratis pizza på torvet på torsdag, jeg tror nok, at jeg skal med) og […]

  2. For hoo-on er så å-åång ås-så øndi’ ser hunnud! « Best of Bibelbæltet - oktober 20, 2010

    […] dig til (hvorend du er):Og en bonusgave får du her nedenfor. Et af mine yndlingsbilleder fra skovturen med sognebørnene. Det amerikanske sundhedsvæsen diskuterer sundhed med det danske sundhedsvæsen – […]

Skriv et svar

