Familiar faces from far away places

18 aug

Så begynder timerne. Slut med tant og fjas og introarrangementer og kristne skovture (løgn, the church people har reklameret for gratis pizza på torvet på torsdag, jeg tror nok, at jeg skal med) og fløjlshandsker og pakken ind i vat. Nu er det virkelighed – med photojournalism og kvindelitteratur og nordamerikansk religion på skemaet fra klokken 12 i morgen og frem til jul.

I den anledning kommer her et kort encounter med et uddrag af de hoveder, jeg har tilbragt den første uge med. De fremmedartede, der er i samme fremmede båd som mig.

Mød den svenske sportspsykologistuderende Ulrika. Når hun præsenterer sig for amerikanerne, tror de, at hun siger Eureka! til dem. Det betyder rundt regnet "hurra!".

Mød koreanske Lauren. Min roommate. Hendes far er journalist i Sydkorea. Min far er journalist i Danmark. Hun læser journalistik. Jeg læser journalistik.

Mød Sullivan. På fransk hedder han faktisk Syllivane. Han ryger Marlboro og synes, at flere franskmænd burde studere sprog. Som han gør.

Mød Jieun. Vi har fået lov at udtale det Gin. Hun nægter at tage sig et nyt, engelsk navn, som koreanerne ellers typisk gør, når de rejser ud i verden. "My name is not in English. But it is who I am," siger hun.

Mød Ellie fra England. Hun er cirka halvt så stor som mig, så derfor er hendes billede større.

Mød Europe's finest. Svenske Johan og østrigske Florian. Når jeg siger finest, mener jeg høje. Ikke så mange på disse kanter er højere end mig.

Mød engelske Becki Pastor. Hvis man siger hendes navn på rigtigt ærkebritisk, skal man sige Rebecca Pasta. Becki selv og jeg lader til at være de eneste, der kan kaste op af grin over det.

2 kommentarer to “Familiar faces from far away places”

  1. Lene K august 18, 2010 hos 1:30 pm #

    Ser sgu hyggeligt ud, dér! God fornøjelse.

    /Lene K

  2. Stefanowitch august 19, 2010 hos 12:40 pm #

    ÅH!

    Det lyder sgu meget awesome derovre!

    Og ‘Pasta’ kan jeg sagtens klukke over en eftermiddag i København, hvor solen skinner igen efter katastrofeagtig regn, som jeg undgik i svampelandet Sverige.

    Vil tænde for Beverly senere og sende dig tanker!

    Kh. Steffen

Skriv et svar

