Danmark 0-1 Starbucks

28 aug

Dansker: “Black coffee, room for milk, please. Small.”
Starbucks: “Tall?”
Dansker: “No, small. Smårrll.”
Starbucks: “..?”
Dansker, forvirret: “Little?”
Starbucks, belærende: “A tall is a small.”
Dansker: “Oh. A tall one then.”
Starbucks: “A buck thirty-nine, please.”
Dansker: “Okay. It’s just… you’d think that a tall one would be a big one, right?”
Starbucks: “…?”
Dansker: “… Tall? High? Big?”
Starbucks: “…!”

Smider to dollars efter min tall coffee (som viser sig at være åndssvagt stor) og finder mig i, at Starbucks’ hovedrysten siger what-crazy-European-country-you-from-ma’am-and-why-don’t-they-have-Starbucks-there-it’s-wack, mens han finder mine byttepenge. Jeg vil siden lære, at størrelsesforholdene lille-medium-stor er ophævet in the world of Starbucks og er erstattet af tall-grande-venti, som rundt regnet kan oversættes til stor-mega-enorm.

7 kommentarer to “Danmark 0-1 Starbucks”

  1. MOM august 28, 2010 hos 3:05 pm #

    He he, fortalte du ikke, at der en Starbucks så langt væk som i Århus, Danmark?
    Fik du nogensinde at vide, hvad en lille kop kaffe hedder?
    Hmmm skal hilse fra søde Fie, som jeg chattede lidt med (10 timer ahead!!!)…

    • Kama august 28, 2010 hos 4:00 pm #

      Hej Mor. Starbucks? Århus? HA.

  2. Linda august 28, 2010 hos 3:22 pm #

    Næste gang fortæller du ham, at din uvidenhed skyldes, at hans øverste chef er for nærig til at betale virksomhedsskat i Danmark. DERFOR ved vi ikke, hvad vi skal bestille, når vi står der.

    You brought this on yourself, Starbucks.

  3. JJ august 29, 2010 hos 12:41 pm #

    Der findes da en Starbucks i Kastrup (lufthavnen, ikke landsbyen)..?!

    Og jeg tror simpelthen ikke, at de sælger en decideret lille kop kaffe. Man gør det ikke så meget i små størrelser, hvad mad & drikke angår, i USA, så vidt jeg er orienteret… You tell me!? =)

  4. Laura W august 31, 2010 hos 1:36 am #

    At læse din blog får mig til at glæde mig endnu mere til Bibelbæltet!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Argh! Kalorierne fandt mig! « Best of Bibelbæltet - oktober 29, 2010

    […] hele begyndte, da jeg opdagede, at Starbucks‘ cappuccino smager meget bedre end Starbucks’ almindelige kaffe (duh), hvorefter sødt […]

  2. Hvad jeg kommer til at savne i USA « Best of Bibelbæltet - november 25, 2010

    […] Heather. Kelsey. Becki. Tall bold blend fra Starbucks. Golden Roasts chili con carne. Marlboro 27s. Lauren. Amaris. Pabst Blue Ribbon. Old City. […]

Skriv et svar

