Home, sweet home

29 aug

So mkay.

Læsere (som i Mette) har spurgt, hvorfor bloggen ikke gemmer nogen billeder af min lejlighed. Til det har jeg to svar:

For det første fordi jeg ikke rigtigt gider se på billeder af jeres boliger, med mindre jeg kan besøge jer i dem, så derfor skal I ikke pines med billeder af min. Og for det andet fordi… well… her ikke har været så skide pænt indtil nu. Det kan min mor, der afleverede mig her, bevidne. Nok påtalte hun ikke min sammenbidte mine over de nøgne vægge, de klistrede gulve og den fængselsagtige kanincelleatmosfære, der herskede i lokalerne ved indflytning – men jeg er sikker på, at hun bemærkede den.
Og nu tilsidesætter vi lige grund nummer 1 til ikke at vise billeder af eget hjem. For på initiativ fra mine søde roommates og med hjælp fra Swiffer og klorin er her faktisk blevet fint. Måske ikke indrettet som nogen in their right mind ville bestemme sig for at bo i længere tid, men bestemt hyggeligt og rart. Og rent. At last.

Stuen. Bemærk den orange farve på gardin og diverse nips. Den er overalt, for det er fodboldholdets farve. Alt er orange i Knoxville.

Soveværelset. Og ja. Det er en Anne fra Grønnebakken på sengen. Ved ikke, hvem damen på væggen er, men det er noget med kvinder i Første Verdenskrig. Krigsmerchandise virkede passende. Jeg bor trods alt der, hvor 'guns save lives'.

Et køkken. Med mikrobølgeovn og affaldskværn. Det skal jo ikke blive for besværligt, det der madlavning.

Et studerehjørne. Selv ikke Audrey-plakaten kunne fjerne neonstemningen fra lysstofrørene, så derfor studerer jeg sjældent hér... men oftere her:

Hodges' Library. Hvor der er døgnåben Starbucks, hjælpsom døgnbemanding og absolyytt tyssna døgnet rundt.

3 kommentarer to “Home, sweet home”

  1. MOM august 30, 2010 hos 1:16 pm #

    Tak for nyt design på bloggen.
    Lejligheden har virkelig fået et mere beboeligt udtryk. Men husk ‘smag’ kan ikke diskuteres! Set her fra lænestolen håber jeg at du kommer godt ud ad det med de tre andre.
    knus fra Århus…

  2. Ibs september 7, 2010 hos 9:59 am #

    Wee, Rosie The Riveter! Fed plakat. Jeg havde hende som postkort på væggen, da jeg var på udveksling i Sankt Petersborg. Hun er en rar én at have med sig.

    • Kama september 8, 2010 hos 2:51 pm #

      Åh, havde du!? Sejt! Ja, hun giver en form for ro. Og en “du kan godt! Kom så, du kan godt!”-følelse.

Skriv et svar

