Jeg burde gifte mig

30 aug

I dag i vores skoleavis, The Daily Beacon, kan man læse, at kvinder på college har større risiko for at blive ofre for voldtægt, end andre kvinder har.

Nu vil jeg ikke kommentere, at artiklen bygger på en survey, hvor collegekvinder har forklaret, i hvor høj grad de selv føler sig trygge eller utrygge på campus. Og at deres utryghed oversættes direkte til, at der så må være high rape risk her i området. Og jeg vil heller ikke kommentere, om jeg føler mig utryg eller ej. (Det gør jeg ikke. Har jo lært at tage mine forholdsregler… Og er ikke bleg for at skrige højt, når fremmede nærmer sig. Mere.)

Men jeg vil gerne kommentere den ekspert fra politiet, de har fået til at udtale sig om, hvordan man undgår at blive offer for voldtægt. Han siger, at man er i farezonen, hvis man:

“is living on campus, is unmarried, and is getting drunk frequently.”

Undskyld. Kan vi lige få den igen? Jeg er med på, at vi der bor på campus oftere bevæger os til fods efter mørkets frembrud, end de gør ude i byen. Og at det er farligt. Og jeg er også med på, at man ikke er ved sine fulde fem, hvis man ligger fuld i en grøft oppe bag The Strip.

Men jeg har ærligt talt svært ved at se, hvordan en hellig vielsesring skulle forhindre noget som helst grimt. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Gud er en ret magtfuld herre heromkring.

2 kommentarer to “Jeg burde gifte mig”

  1. Bælla august 30, 2010 hos 3:55 pm #

    The Daily…Beacon??! Only thus can ye come to the light and follow the path and know ye are right!! Du er så sandelig endt lige midt i. Det hele!

    • Kama august 31, 2010 hos 12:41 am #

      – “Are ye a believer, ma’am!?
      – “Sir; I am toDAY!”

Skriv et svar

