Drengen, Der Hadede Verden

1 sep

Hvad jeg elsker ved USA er amerikanernes imødekommenhed. Det er så fortærsket, men det er sandt. Min veninde Becki har sværere ved at vænne sig til det. Hun kommer fra det eneste dodgy neighborhood i Cornwall, England, og hun er mest vant til at skulle aflevere pung og andre værdier, hvis fremmede henvender sig uden andet ærinde end at snakke.

Jeg er vild med det. At jeg for eksempel i går gik ned på pladsen foran kollegiet for at nyde en smøg til mine lektier – og at en fyr bare satte sig der. Spurgte, hvad jeg læste, tændte selv en smøg og indledte en samtale. Indrømmet, en lille del af mig tænkte, at jeg om lidt enten ville blive hypnotiseret mod mit vidende af en på overfladen blid, men indeni stygt fanatisk kristen – eller det, der var værre. Men den unge mand var hverken kristen eller voldsforbryder. Han ville bare snakke. I den halvanden time, der gik, indtil vagter smed os væk og sagde, at de låste dørene nu, nåede vi til enighed om Obamas godhed, en fælles afsky for at man ikke blive noget i politik i Sydstaterne, men mindre man er kristen, og en forståelse for, at det danske uddannelsessystem sgu nok er lidt smartere end det amerikanske.

Og han var altså pæn. Og Democrat. Og af god familie, mor! Og jeg ville næsten ære bloggen med at sige, at det var en vaskeægte hovsa-first date… hvis ikke… han var så fantastisk grum at høre på. And he said the F word a lot. Uddrag af samtale:

K: Så hvad vil du så bruge din business-uddannelse til?
DDHV: Jeg vil gerne være lobbyist for et fucking stort tobaksfirma.
K: … hvad vil du?
DDHV: Ja. Det er megagode penge i det. Og hvis ikke jeg gør det, så gør en anden det jo.
K: … men? Jeg… ved ikke… hvad jeg skal sige til det der. Det… er mindre idealistisk… end… reklamebranchen!
DDHV: Ha. Ja. Men hvis ikke jeg kan lave lobbyvirksomhed, så vil jeg starte mit eget fucking firma.
K: Javel. God idé. Hvilket firma?
DDHV: Det er lige meget. Pointen er, at man skal blive noget for at få indflydelse. Virksomhedsejere styrer politik i dette fucking land. Så jeg vil have en stor virksomhed, så jeg kan fucking knuse USA indefra.
K: …? hva’?
DDHV: Schmack! Destroy!
K: … okay… det er vel også en slags målsætning. Husk nu ikke at glemme dit oprindelige mål om ødelæggelse, hvis du er nødt til at blive korrupt for at nå op til toppen. Måske forbliver du bare korrupt?
DDHV: Aldrig. Der er for mange ting i dette land, der minder mig om, hvor meget vi har brug for forandring. For eksempel er det ret uundgåeligt, at min søster bliver gravid inden hun bliver student. De har lige fanget hende i at have sex med en eller anden dude ovre i centret. Hun er 13. Mine forældre kan ikke gøre noget, med mindre de isolerer hende fra omverdenen. Skolen vil ikke samarbejde eller prædike andet end afholdenhed, afholdenhed, afholdenhed. Ingen prævention, intet. Det er hovedet under armen, du.
K: … øhm. Ja? 13… alligevel?
DDHV: 13. … So, må jeg få dit nummer?

Omtrent her kantede jeg mig ud af samtalen og lovede, at jeg ville finde ham på Facebook. Det har jeg gjort. Hans profilbillede forestiller Ron Jeremy. Jeg har helt glemt at add’e ham.

3 kommentarer to “Drengen, Der Hadede Verden”

  1. Louise SG september 1, 2010 hos 2:48 pm #

    Åh Karo, I love it!!

  2. Gro september 2, 2010 hos 8:15 am #

    Godt scoret Basse!

  3. Damernes Magasin oktober 17, 2010 hos 1:29 pm #

    Lyder virkelig som en …fangst. En mand med ambitioner. Og visioner. Uden trættende ideologier og integritet. Så er livet så meget nemmere – og ambitionerne ditto 🙂
    /Helle

Skriv et svar

