Ginger Spice

8 sep

Ud af alle USAs royale – Hollywoodstjernerne – ville jeg helst være Christina Hendricks. Joan Holloway fra Mad Men. Som jeg herovre kan følge de seneste afsnit af på et helt almindeligt fjernsyn hver søndag. Og uden at, som visse andre danskere, gøre mig skyldig i ulovligheder på internettet for at få et fix af min yndlingsserie.Og forestil jer så min befippelse, da jeg læste i et Delta Airline magasin, at hun ikke bare er fra Knoxville, Tennessee… men at hun som barn var så vild med Anne fra Grønnebakken (!), at hun farvede sit hår rødt og siden har ladet det være sådan.

Jeg ved ikke, om det var lykken over at være sjæleligt beslægtet med miss Hendricks, at jeg gjorde det. Eller om det var kombineret inspiration fra mine to ginger roommates og Anne fra Grønnebakken…

… men i hvert fald jeg kom jeg muligvis til at rødne mit eget hår en lille smule. Med for 5 dollar Revlon. Og da det ikke virkede så dramatisk – eller synligt, for den sags skyld), klippede jeg også lidt i det. Og jeg synes stadig ikke rigtigt, at man kan se nogen forskel som sådan, men nogen har da bemærket det. For eksempel den tilfældige asiat, der råbte efter mig på gangen, at “uh-oarh, red bangs pretty, makes you look young. Is gooood around hier.” Det lød da næsten som en kompliment.


4 kommentarer to “Ginger Spice”

  1. p_ernille_ september 8, 2010 hos 5:05 pm #

    Uhh du kan se Mad Men i tv, sådan helt almindeligt.. jeg er dig dybt misundelig!
    og det røde hår ser ganske fint ud 🙂

  2. Maren Uthaug september 9, 2010 hos 6:39 am #

    Jeg ser den også for tiden på DVD. Vil også være hende den rødhårede. Altså bare i nutiden, ikk’! Gad ikke have som eneste mulighed at blive gift.

  3. MOM september 9, 2010 hos 11:56 am #

    Pæn, rød nuance, du kære. Køn, sød, voksen datter. Ligger allerede på skrivebordet og afføder kommentarer, hvor jeg færdes.
    Skal jeg vise dig til Emma i næste uge, hvor jeg skal passe hende???
    1000 vis af klem MOR

Trackbacks/Pingbacks

  1. Om Mad Mens faktiske seerstatistik « Best of Bibelbæltet - september 23, 2010

    […] kendte et klap til de supposed så populære Cooper Sterling, Draper og hans frustrerede Betty, røde Joan eller resten af de så begavet karikerede 60′er-typer. De havde aldrig hørt om det. Og jeg […]

Skriv et svar

