Til 7. semester på DXMXJXx

8 sep

Et ofte stillet spørgsmål i min Facebookindbakke:

– Hej! Jeg går på 7. semester og skal til at søge udvekslingsplads. Der er deadline om en uge, og jeg er helt idéforladt. Må jeg ikke se din ansøgning?

Et ofte givet svar i min Facebookudbakke:

– Asssååå. Jeg vil gerne hjælpe dig. Der er bare det ved det, at mine egen ansøgninger var en omgang vås. Hvilket i sidste ende var et stykke held, fordi jeg så havnede lige her i Bibelbæltet, min andenprioritet, som er en i danske journaliststuderendes kræsne øjne uopdaget perle af et campus. Men ikke desto mindre var mine ansøgninger vås. Som aldrig igen skal se dagens lys.
Men. Jeg hjælper gerne. Uanset hvem du er, eller hvor du vil hen, eller om vi egentlig kender hinanden. Hvis du mener, at du vil have et kig på din kladde af mig, som selv har været igennem ræset, så send den til mig. Virkelig. Jeg garanterer hverken kvalificeret hjælp eller at du havner dér, hvor du allerhelst vil hen (thi dét er i Inger Munks hænder), men jeg skulle da mene, at jeg kan fange de værste danglismer og stavefejl og måske endda give et bud på, hvad jeg selv ville gøre anderledes. Seriously. Jeg vil gerne.

2 kommentarer to “Til 7. semester på DXMXJXx”

  1. Lene september 9, 2010 hos 12:51 pm #

    Det er overskud 🙂

  2. Han$ september 11, 2010 hos 5:03 am #

    Hvis jeg skulle skrive en ansøgning, ligemeget til hvad, ville jeg sende den til dig. Tak for din blog, Karo. Den bringer mange gode stunder til lille mig!!

Skriv et svar

