Se selv. Jeg *kan* godt være sød.

15 sep

Jeg er i mailkorrespondance med nogle af jer. Og i dem skriver jeg ofte, at jeg har det ‘fremragende’. Og nu er folk begyndt at bemærke det, jeg godt selv kan se: at ‘fremragende’ ikke just er det indtryk man får efter at have læst bloggen. Sarkastisk, mavesur og ond-men-sjov er nogle af de andre ord, der i stedet beskriver mine skriveevner.
Det er ikke desto mindre sandheden, det med fremragende. Jeg har det godt. Rætti godt. Så derfor må bloggen jo være vredet skævt på. Og det udløser en Top Tre Over Ting Der Ikke Kan Vinkles Ondt På:

1) Melrose Hall. De musikstuderendes midlertidige hjem, mens det helt store musikhus opføres. Her hænger vinduerne skævt, malingen skaller af og de sprukne trædele mellem murstenene ligner noget, der braser sammen i morgen. Men det bidrager kun til stemningen. For vinduerne står altid åbne og ud fra dem flyder tonerne fra al den øvelse, der foregår derinde. Opera, saxofon, klaver, trompet, violin. Ingen af dem spiller den samme melodi eller i samme takt. Men sammen danner lydtæppet den fineste, uhyggeligste symfoni af spøgelsespolka… som i dagslys bare er lidt nuttet. Lidt Casper the Friendly Ghost-agtigt. Jeg sætter mig tit på muren foran for at læse.

2) Barerne Cool Beans og Sassy Ann’s og bogcaféen The Golden Roast. Jeg sværger, at disse tre steder bliver mine Sam’s Barer inden jeg tager hjem. They will know my name. Her kommer folk i alle aldre. Grimme folk. Smarte folk. Lækre folk. Tykke folk. Businessfolk. Beskidte folk. Udklædte folk. Uddannede og uuddannede og udannede folk. Sportsidioter. Poesiklicheer. Det hele er så uprætentiøst, at man aldrig vil hjem.

3) Kelsey. Har jeg fortalt jer om Kelsey, min amerikanske buddy? Hun og jeg er med i UTs internationale buddy program, hvor en amerikaner, der selv har været på udveksling, parres med en som mig, som skal have en slags voksen ved sin side. Kelsey gik på DJH i forårssemestret. Samtidig med mig! Tilbage i Århus talte vi naturligvis ikke sammen, for det ville være social suicide for en 7. sem’er som mig at befriende en international studerende som Kelsey… men jeg ville nu alligevel ønske, at jeg havde opdaget hende før nu. For hun er simpelthen verdens sjoveste, skarpeste og sødeste buddy. Og så er hun typen, der, når jeg er syg og klynker løs på Facebook, svarer “I’ll send over a chicken to sacrifice, a bottle of Jack Daniel’s, and my grandmother. It’s the Tennessee way.”

Don’t worry, Bælla. Jeg er ikke blevet helt klæg og ækel. Jeg varmer bare op til verdens sureste blogindlæg i morgen.

11 kommentarer to “Se selv. Jeg *kan* godt være sød.”

  1. Lene K september 15, 2010 hos 4:30 pm #

    Det er SÅ hyggeligt at læse hvad du skriver. Næsten som at være der selv. Tak.

  2. Morten september 15, 2010 hos 6:13 pm #

    Og jeg glæder mig!

    • Kama september 15, 2010 hos 8:11 pm #

      Er det det mavesure indlæg du glæder dig til? Så må jeg desværre skuffe. Det viser sig, at jeg slet ikke havde ret i min surhed. Øv.

  3. Maria september 15, 2010 hos 9:00 pm #

    Jeg er meget lettet over, du er glad derovre. Forrige nat drømte jeg nemlig, at dine roomies var blevet så vrede på dig, så du flyttede til Island for at fortsætte udvekslingen. Du er naturligvis velkommen (bring a sweater), men alligevel varmer det, at du ikke er kommet i unåde.

    • Kama september 15, 2010 hos 9:43 pm #

      Maria! Du må ikke jinxe det!

  4. MOM september 16, 2010 hos 3:24 am #

    Hej min ven. Det varmer mit moderhjerte, at du er glad. Savner dig, min kloge datter. Klem mor

  5. Bælla september 16, 2010 hos 10:57 am #

    Helt klæg og ækel er du ikke blevet endnu, nej. Du får det til at lyde som en dårlig ting at transformere sig til. Indsæt undrende ansigtsudtryk her. Hvordan kan jeg andet end elske et indlæg med ordene violin, Sam’s Bar og Jack Daniels.

    Sidstnævnte får mig i øvrigt til at tænke på Pacino i ‘Scent of a Woman’ (Vid, dét er en klæg og ækel titel!) Blinde, selvmorderiske og urimelige-men-we-still-love-him oberstløjtnant Slade kalder de ravfarvede alkodråber for JOHN Daniels, remember?

    -He may be Jack to you son, but when you’ve known him as long as I have… that’s a joke.

    Sålænge du ikke kommer hjem og siger det. Er jeg heeeelt rolig.

    Haps!

    • Bælla september 16, 2010 hos 12:36 pm #

      Og svar din mor når hun skriver en comment til dig, din uvorne unge 😉

      • Kama september 16, 2010 hos 12:46 pm #

        Altså. Din møgunge. Jeg har lige talt med hende på Skype.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Den grimme sandhed om Ariel « Best of Bibelbæltet - september 16, 2010

    […] sep Dagens lovede bitterfisseindslag er desværre aflyst. Jeg troede, at nogen havde været rigtigt lede mod mig for selv at få bedre […]

  2. Meta « Best of Bibelbæltet - november 13, 2010

    […] oversætte vestjysk og Karl Ejnar Booking til sydstatsk. Og alt det foregår på min yndlingscafé, The Golden Roast, hvor jeg tilbringer al den tid, der ikke foregår i et klasselokale eller sammen med andre […]

Skriv et svar

