Kære Johnny

6 okt

Dette brev er svært at skrive. For du må ikke tro, at jeg er utaknemmelig. Jeg fandt det svært romantisk, at du havde valgt Knoxville, din hjemby, som kulisse til vores allerførste date. Og så en filmpremiere! Men alligevel har jeg et par ting, jeg godt lige vil have off my chest, som man siger.
Måske skulle vi have valgt et sted, der var lidt roligere? Det var jo svært at komme sådan rigtigt tæt på hinanden i det mylder, ikke, Johnny? Nogle gange tænkte jeg faktisk, at det var som om vi hver især var på date med helt andre mennesker end hinanden! Havde du det også sådan?

Jeg vil gerne gerne rose dig for at være så seriøs lige fra første sekund af. Det er søreme ikke på hver første date, at man får lov at møde fyrens forældre. Men vi er helt på bølgelængde med timingen der, jeg mener, ingen af os bliver jo ligefrem yngre med årene. Dine forældre virkede meget søde – men jeg tror, at det var lidt underligt for dem, for de ignorerede mig helt. Men det var jo også din mors fødselsdag. Jeg tror i hvert fald, at hun blev glad for den kage, du havde sørget for. Og også for den tale, du holdt. Det var meget mandigt, da du med grødet stemme indrømmede at være bevæget. Jeg var også rørt, Johnny, rørt over at du og jeg endelig havde fundet hinanden!

Jeg ved godt, at du er stresset. Hør her. Det har jeg virkelig fuld forståelse for. Men kunne du ikke godt lige have købt en billet til mig også, nu når vi skulle i biografen? Hvis ikke det var for den fremmede dame, der pludselig stak mig en billet i foyeren, fordi der var nogle i overskud, så var jeg jo aldrig kommet ind? Skal dine kærlighedsaffærer virkelig afhænge af andres almisser? Det var altså lidt ubetænksomt af dig. Og hvorfor ventede du ikke, da jeg kaldte på dig? Så havde jeg måske ikke været nødt til at finde en tilfældig plads mellem de der to underlige svenskere?

Men jeg nød virkelig filmen. Gjorde du også? Det var sjovt, da dværgen og ham med det fedtede hår lod en gris spise det æble, der var presset ind mellem den tykke mands baller. Og da ham den tatoverede drak det glas med sved, de tappede fra den tykke. Og da de smed den slangefobiske ned til alle slangerne! Hvis bare vi havde siddet ved siden af hinanden med hver vores 3D-brille, åh, det havde været så romantisk! Og så var det måske ikke gået så galt.

Var det fordi jeg sad så langt væk i salen, at dit blik begyndte at vandre? Og at du pillede ved andre damer? Kære Johnny. Meget kan jeg tolerere. Men utroskab på første date, dér trækker jeg altså grænsen. Og så mange forskellige typer, Johnny! Unge, gamle, blonde, brunetter, you name it! Selv tæven i de orange/hvide tern fik mere opmærksomhed end jeg gjorde!

Men nu vi er ærlige. Jeg har faktisk altid foretrukket din ven, Steve-O. Så ved du det. Har du hans nummer?

Kærlig hilsen
Karoline

PS. Jeg håber, vi kan være venner. Skal vi drikke en kop kaffe en dag?

5 kommentarer to “Kære Johnny”

  1. Heidi oktober 6, 2010 hos 5:23 am #

    Arh jeg er så dårlig til name-dropping! Er det ham fra Modern Family?

    • Kama oktober 6, 2010 hos 11:25 am #

      … eller Jackass. Mr. Johnny Knoxville.

  2. Marie oktober 6, 2010 hos 8:46 am #

    Arh, han er en bitch, ham J.K.! Funny, Karo :o)

  3. Maria oktober 6, 2010 hos 8:25 pm #

    He’s just not that into you. (Jeg fandt selv lige på de ord, I’m pretty smart)

  4. M. oktober 7, 2010 hos 12:35 pm #

    Jeg er misundelig!

Skriv et svar

