Mentalsvæver et sted mellem 80 og skindød

22 okt

Jeg ved, jeg er ved at være oppe i årene. For tallet på mit kørekort under er-hun-mon-gammel-nok-til-at-købe-cigaretter-proceduren udløser altid samme automatreaktion.

– Eighty-four! You sure don’t look a day older than 20, ma’am! I mean, you still look… good?

Hver eneste skide gang. Altså. Hold nu op, for helvede. Får lange tasker af at blive påduttet alderskrise. Hvem siger i øvrigt, at det var federe at være 20 end at være 26? Sådan, hånden på hjertet?

4 kommentarer to “Mentalsvæver et sted mellem 80 og skindød”

  1. Flo oktober 23, 2010 hos 4:23 am #

    Da jeg var i NY blev selv pensionisterne opkrævet ID for at købe en øl i supermarkedet. Det er fandme under ens værdighed.

    Jeg skulle i øvrigt hilse og sige fra 31 at det er federe end 26. Som er federe end 20.

  2. Maren Uthaug oktober 24, 2010 hos 3:32 am #

    Det som er så underlig er, at det KUN er federe at være ældre end i tyverne. Og det tror man simpelthen ikke på, når man er i tyverne, for kan der være noget værre end at være i trediverne?

    Man er så snot dum når man er i tyverne … (Altså ikke dig, velda:) … men jeg var i hvert fald i forhold til hvor jeg er nu. Sidder nærmest og glæder mig til jeg kommer til fyrrerne, for tror KUN det hele kan blive bedre. (Jojo, jeg ved godt røven begynder at hænge, men det fede ved at blive ældre er jo netop at man bliver så meget klogere – og man finder ud af, hvilke knapper der rent faktisk gælder. Det lyder som en floskel, men jeg er netop kommet der til, hvor jeg har opdaget at røvknappen faktisk er helt og totalt aldeles uinteressant at trykke på … muligivs snakker jeg sort nu, muligvis fordi jeg er så gammel, jeg er senil, så tror bare jeg stopper min parrentes her).

    • Kama oktober 24, 2010 hos 2:11 pm #

      Men Maren. Nu har du jo også tre damer og Smukke Allan inden for vesten. Hvad har du dog at være i krise over!? Jeg opdager påduttet alderskrise over, at jeg som 26-årig er helt… alene. Nok ikke lige fra cigaretsælgerne, de synes bare 26 i sig selv er et forfærdeligt tal for en kvinde i USA, men fra andre, som kender mig her. Bofæller, klassekammerater. Gys. 26. Under uddannelse. Ingen børn! Fri fra alt til bare at skride over Atlanten. Gys.

      Fatter de ikke, hvor skønt det er!?

  3. jesper oktober 25, 2010 hos 3:29 am #

    20 var herre meget federe end 25 skulle jeg da i hvert fald hilse og sige herfra..

Skriv et svar

