Futurum perfektum

12 nov

Den om ikke så skide længe færdiguddannede journaliststuderende bag tasterne bliver sådan helt warm and fuzzy indvendigt, når hun surfer forbi jobopslagene i cyberspace.

Unipension søger en presse- og kommunikationskonsulent. Danmarks Naturfredningsforening søger en rutineret journalist. Ugeavisen Varde kan nøjes med en almindelig journalist. Og det – ifølge annoncen – markedsledende firma Excellent Match Talentor søger noget marketingkonsulent til en kommunikationsafdeling.

Prøv å hør. Jeg er ikke fin på den. Et job er et job. Og jeg vil gerne have et. En dag. Jeg visner bare lidt indvendigt, når nogen begynder verdens største show stopper: ordet “kommunkation”. Kan ikke forstå at den branches egne brandingeksperter ikke er kommet på noget med mere sex i (vil i den forbindelse gerne rose DONG Energy for at dække ordet til i jagten på en “storyteller med gennemslagskraft”. Selv om de er ærlige nok og afslører, at det handler om intern kommunikation).

Jeg har også på fornemmelsen, at jeg nok ikke lige rummer den ‘markante sportsjournalist’, som Berlingske søger. Eller den chefredaktør, som åbenbart søges på fagbladet Journalisten. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Skriv et svar

