Vampyrvrøvl

23 nov

Her i USA er Stephenie Meyers’ Twilight del af pensum. En ørkenvandring af dårligt sprog og klistret, umulig kærlighed og en komplet åndssvag heltinde. Ja, jeg studsede også over valget til et fag, der fokuserer på amerikansk femi-litteratur… men jeg købte professorens argument. At uanset hvor dårlig kiosklitteratur, det er, så har bogen solgt millioner. Og skal derfor tages seriøst. Som bestseller af vor tid. Uanset hvor pinligt dét så er.

Ahem.

Nåm, nu skal jeg naturligvis ikke sige mig for god til den slags tomme kalorier og inhalerede kalorius på et enkelt døgn. (Og har naturligvis været i Robert Pattinson-trance lige siden (og det behøver vi i øvrigt ikke snakke mere om)). Men hvor meget jeg end elskede den syndige lykke, endnu mere elskede jeg at vores professor lagde ud med denne YouTube-video inden gennemgangen af vampyrbogen.

Så vidste vi lissom, hvad stilen for analyse og diskussion var, og hvad den officielle holdning til den slags vampyrsludder er. Hvis vi skulle være i tvivl.

4 kommentarer to “Vampyrvrøvl”

  1. Nina Pengekat november 23, 2010 hos 1:44 pm #

    ‘Anne fra Grønnebakken’. Need I say more? 🙂

    • Kama november 23, 2010 hos 1:58 pm #

      Hvis du skal tale grimt, Nina Brønden, så kan du smutte andetsteds hen. At sætte Anne fra Grønnebakken i samme kategori som Twilight er blasfemi. Skam dig.

  2. Bælla november 24, 2010 hos 8:45 pm #

    Nu ved jeg, hvad vi skal, når du lander! Åh ja! Siger det ikke. Men måske inkluderer det R-Patz, Bælla og levende billeder i tårevædet cocktail. Uden at være Tvajlajt. Drum roll.

    • Kama november 24, 2010 hos 9:35 pm #

      … R-Patz? Jeg vil vente i spænding (… måtte naturligvis google tilnavnet. Troede først det var kode for enten Rejen eller Louise Munk (?), men nu er jeg med. Åh. R-Patz! Hvad har du dog fundet på!?!?!).

Skriv et svar

